Všeobecné obchodní podmínky

  1. Smluvní podmínky a Účel tohoto dokumentu a jeho změny

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují smluvní vztah a podmínky používání internetové aplikace s názvem „Můj stavební deník“ (dále též „aplikace MSD“), vytvořené poskytovatelem, včetně dodacích a platebních podmínek.

Poskytovatel služby si vyhrazuje právo úpravy těchto VOP a používání služby tak, aby reflektovala technické, právní a jakékoli další změny v poskytování Služby. Poskytovatel služby nebude o změnách a aktualizacích těchto VOP uživatele zvlášť informovat. Z tohoto důvodu doporučujeme uživatelům text VOP občasně kontrolovat na našich stránkách.

 

  1. Obsah a rozsah poskytované Služby

Internetovou aplikací „Můj stavební deník“ se pro účely těchto VOP rozumí poskytování služby (dále jen „Služba“), která umožňuje:

  1. a) online vedení elektronického stavebního deníku a použití všech vestavěných uživatelských modulů této internetové aplikace, a to pouze registrovaným uživatelem na internetu, na webovém portálu poskytovatele

https://www.mujstavebnidenik.cz/

  1. b) včetně vedení evidence stavby, evidence zaměstnanců, evidence mechanizace a managementu úkolů na stavbě.

Internetová aplikace „Můj stavební deník“ je ve smyslu autorského zákona č. 121/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů autorským dílem poskytovatele, který k němu vykonává všechna osobní a majetková práva autora.

Poskytovatel Služby si vyhrazuje právo změnit, rozšířit nebo přesunout Službu na jiná doménová jména. V případě přesouvání služby na jiná doménová jména bude poskytovatel informovat předplatitele s předstihem na stránkách přesouvaných služeb.

 

  1. Poskytovatel a vlastník Služby:

MCM Phomi s.r.o. se sídlem

  1. Smetany 2832/39

370 01 České Budějovice, Česká republika,

IČ:03324401, DIČ:CZ03324401,

zapsaná v obchodním rejstříku Krajského soudu v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 28944 (dále jen „Poskytovatel“).

 

  1. Kontakty na poskytovatele Služby

Hlavní telefonní číslo: 777694577, 777588070

Obecný e-mail poskytovatele Služby:Info@mujstavebnidenik.cz

E-mail pro reklamaci Služby:reklamace@mujstavebnidenik.cz

 

  1. Uživatel Služby

Uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je každá fyzická osoba a dále podnikající fyzická nebo právnická osoba, která vyjádří souhlas s těmito VOP jako celkem, zaregistruje se k využívání Služby prostřednictvím registračního formuláře na webové stránce poskytovatele a uhradí cenu předplatného Služby podle platného ceníku poskytovatele. Registrace se provádí online na webové adrese poskytovatele

https://www.mujstavebnidenik.cz/registrace

 

  1. Zkušební provoz

Poskytovatel umožňuje využívat novému uživateli Službu po dobu 14 dní zdarma ve zkušebním režimu, a to po vyplnění registračního formuláře. Vyzkoušením Služby nevzniká uživateli žádný závazek uhradit poplatky, pokud se Službu rozhodne po uplynutí lhůty 14 dní od prvního přihlášení dále nevyužívat. V případě, že uživatel po uplynutí zkušební 14tidenní lhůty odmítne přechod do placeného režimu, vyhrazuje si poskytovatel právo smazat registrační data a data, která ve Službě vytvořil uživatel během zkušební lhůty.

 

  1. Kontaktní a fakturační údaje uživatele

Uživatel je povinen pravdivě vyplnit své kontaktní údaje pro účely fakturace Služby a komunikaci s poskytovatelem. Uživatel je povinen udržovat své kontaktní údaje vždy aktuální. Za případnou škodu vzniklou nepravdivým nebo neúplným vyplněním kontaktních údajů nenese poskytovatel odpovědnost. Pokud uživatel uvede v registračním formuláři nesprávné, nepřesné a/nebo nepravdivé údaje, zodpovídá poskytovateli za škodu tímto způsobenou.

Rozsah požadovaných fakturačních údajů:

e-mail, jméno a příjmení, fakturační adresa, telefonní spojení uživatele, u podnikajících subjektů také název podnikající osoby, IČ, DIČ, adresa jeho sídla a místa podnikání.

 

  1. Okamžik vzniku smluvního vztahu mezi poskytovatelem a uživatelem Služby

Smluvní vztah mezi poskytovatelem a uživatelem Služby vzniká zatržením políčka „souhlasím s obchodními podmínkami“, které uživatel vyplní při registraci účtu v aplikaci „Můj stavební deník“ (dále „MSD“) a je závazný pro obě smluvní strany.

Zprovoznění všech funkcí Služby je pro uživatele poskytovatelem provedeno v okamžiku, kdy poskytovatel obdrží od provozovatele platební brány informaci o uhrazení předplatného Služby nebo následně informaci o uhrazení předplatného na další období.

 

  1. Elektronický podpis

9a) Vyhláška č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, příloha č. 16, část "C", bod 3. upravuje, že:

"V případě, že všechny Oprávněné osoby jsou vlastníky elektronického podpisu, lze stavební deník vést elektronickou formou.".

Elektronický podpis (certifikát, privátní a veřejný klíč) se vytváří každému uživateli v době registrace a je k uživateli  přiřazen vazbou v databázi aplikace MSD.

Stejně se postupuje u dalších osob, zejména u osob uvedených v ustanovení §157 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., stavební zákon, v účinném znění, které budou do elektronického stavebního deníku provádět zápisy a u dalších osob, oprávněných plnit na stavbě úkoly správního dozoru podle zvláštních právních předpisů.

9b) Je-li výstupem ze stavebního deníku elektronický dokument, kterým se právně jedná vůči veřejnoprávnímu podepisujícímu nebo jiné osobě v souvislosti s výkonem jejich působnosti, lze k podepisování takového dokumentu elektronickým podpisem použít pouze uznávaný elektronický podpis. Uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis (§6 odst. 1, 2 zákona č. 297/2016 Sb.,  o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce).

Přehled kvalifikovaných poskytovatelů certifikačních služeb a jejich kvalifikovaných služeb uvádí např. Ministerstvo vnitra ZDE (EXTERNÍ INTERNETOVÝ ODKAZ)
_______________________
Vysvětlivky k bodu 9b:
VEŘEJNOPRÁVNÍ PODEPISUJÍCÍ – jsou osoby uvedené v §5 zákona č. 297/2016 Sb.
K podepisování elektronickým podpisem lze použít pouze kvalifikovaný elektronický podpis, podepisuje-li elektronický dokument, kterým právně jedná,
a) stát, územní samosprávný celek, právnická osoba zřízená zákonem nebo právnická osoba zřízená nebo založená státem, územním samosprávným celkem nebo právnickou osobou zřízenou zákonem (dále jen "veřejnoprávní podepisující"), nebo
b) osoba neuvedená v písmenu a) při výkonu své působnosti.
Ve smyslu §5 zákona č. 297/2016 Sb.,  o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce) veřejnoprávní podepisující vždy použije kvalifikovaný elektronický podpis.

PRÁVNÍ JEDNÁNÍ VŮČI VEŘEJNOPRÁVNÍMU PODEPISUJÍCÍMU
Právní jednání je projev vůle uznaný právním řádem, který směřuje ke vzniku, změně a zániku práv a povinností. Jde o subjektivní  právní skutečnost (podmíněnou chováním právního subjektu) a v souladu s právem.

Právním jednáním vůči veřejnoprávnímu podepisujícímu se tak bude rozumět pouze dokument obsahující projev vůle směřující ke vzniku, změně a zániku práv a povinností, učiněný vůči osobám uvedeným v §5 zákona č. 297/2016 Sb., o  službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, (tj. vůči státu, územnímu samosprávnému celku atd. - viz výše). Takový dokument, bude-li výstupem ze stavebního deníku, bude nutné podepsat zaručeným elektronickým podpisem, založeném na kvalifikovaném certifikátu.

Právním jednáním nepochybně nebude prostý evidenční záznam ve stavebním deníku, jako je seznam nářadí, seznam osob přítomných na stavbě, záznamy o měnícím se počasí apod.

  1. Role uživatele v elektronickém stavebním deníku

V okamžiku, kdy registrovaný uživatel, který službu užívá v placeném režimu, vytvoří v aplikaci nový elektronický stavební deník, jsou tomuto uživateli a dalším osobám s přístupem do tohoto deníku přiděleny role „Správce Stavebního deníku“ (dále jen „SD“) nebo „Uživatel SD“. Obsah těchto rolí z hlediska přístupu do zřízeného SD, čtení, editaci, zápisu a mazání dat je popsán v provozní dokumentaci Služby.

 

  1. Rozsah poskytované licence k užití Služby

Výslovným souhlasem s těmito VOP vzniká mezi poskytovatelem a uživatelem Služby smluvní vztah úplatné licenční smlouvy, na jejímž základě poskytovatel uděluje uživateli omezenou, nepřenosnou a nevýhradní licenci na použití Služby. Udělením licence k použití Služby nevznikají uživateli Služby žádná práva spojená s autorským dílem.

 

  1. Rozsah používání Služby

Uživatel Služby je oprávněn v jednotlivých modulech Služby zapisovat a evidovat data do elektronického stavebního deníku a provádět další záznamy a evidence spojené s vedením Stavebního deníku, dále tisknout a exportovat data a využívat další funkce jednotlivých modulů aplikace v rozsahu, v jakém to Služba umožňuje. Zároveň je oprávněn využít pro účely vedení elektronického stavebního deníku texty vybraných právních předpisů a vyplnitelné formuláře, které jsou na Službu navázány.

 

  1. Odpovědnost uživatele za správnost zapisovaných údajů

Poskytovatel pro uživatele zabezpečuje, aby Službu bylo možno používat v souladu s platnou a účinnou právní úpravou. Poskytovatel nenese žádnou zodpovědnost za správnost, úplnost a bezchybnost údajů, evidovaných v elektronickém stavebním deníku a v dalších modulech aplikace MSD a nezodpovídá za žádná rizika ani škody spojené s jejím užíváním.

 

  1. Doba poskytování služby

Poskytovatel poskytuje Službu na časově ohraničené období, pro které si uživatel Službu objednal a uhradil. Základní předplatné i jeho prodloužení se vždy hradí na dobu jednoho roku. V tomto období je Služba poskytována nepřetržitě „online“ v režimu 24/7, s výjimkou nevyhnutelných technologických odstávek z důvodu aktualizací softwaru, na kterém je Služba provozována, aktualizací Služby a/nebo servisních zásahů ze strany poskytovatele. O každé odstávce a novinkách bude poskytovatel uživatele automaticky informovat na své webové stránce v dostatečném časovém předstihu.

Nutné servisní odstávky nezakládají právo uživatele požadovat slevy z úhrady Služby nebo užívat Službu po reciproční období bezplatně.

 

  1. Nedovolené činnosti uživatele při používání Služby

Uživatel se souhlasem s těmto VOP zavazuje, že nebude vykonávat žádné protiprávní ani zavádějící aktivity (zejména předstírat identitu někoho jiného, manipulovat se Službou s cílem ovlivnit nebo narušit činnost jiného uživatele, získávat a/nebo napadat zdrojový kód Služby škodlivým softwarem, podnikat kroky úmyslně narušující funkčnost a bezpečnost Služby, podnikat kroky k získání zdrojových dat, zdrojových kódů, jakkoli dekompilovat data, která nejsou určena pro zobrazení uživateli v prohlížeči, používat bez oprávnění registrační údaje jiného uživatele apod.).

Uživatel bere na vědomí, že jakékoliv prokázané nelegální aktivity při užívání Služby mohou vést k okamžitému zablokování uživatelského účtu a následnému řešení a postihu v souladu s právním řádem České republiky.

 

  1. Předcházení neoprávněnému přístupu ke Službě

Uživatel je povinen chovat se při využívání Služby tak, aby nedošlo k neoprávněnému vstupu do jeho účtu jinou osobou, která k tomu není oprávněná, a je povinen vykonat všechna opatření, aby zamezil úniku přihlašovacích údajů a hesel, jinak odpovídá za škodu způsobenou neoprávněným užitím Služby poskytovateli, uživateli, a/nebo třetí straně.

 

  1. Právo na změnu Služby

Poskytovatel si vyhrazuje právo na změnu poskytované služby, která je předmětem smluvního vztahu, o čemž bude včas informovat dotčené osoby zprávou elektronické pošty nebo na webových stránkách Služby.

 

  1. Ochrana Služby a datového obsahu

Uživatel bere na vědomí, že aplikace MSD a data zapisovaná uživatelem do elektronického stavebního deníku jsou bezpečně chráněna před napadením a bezpečně zálohována.

 

  1. Reklamace Služby, odpovědnost za vady služby a odpovědnost za škodu

V případě reklamace Služby bude akceptováno pouze podání na e-mailovou adresu: reklamace@mujstavebnidenik.cz.

Reklamovat lze pouze uživatelem Služby nezaviněné výpadky Služby, způsobené chybami poskytovatele, zejména chybnou činnost některého z modulů Služby, nebo nedostupnost Služby bez předchozího oznámení. Reklamaci je poskytovatel Služby vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů. O výsledku reklamace bude uživatel informován pomocí e-mailu.

Poskytovatel Služby zodpovídá za škody způsobené uživateli maximálně do výše ceny Služby uhrazené uživatelem za 6 měsíců předcházejících datu vzniku škody.

 

III. Ochrana a zpracování osobních údajů

  1. Použití a zabezpečení údajů o uživateli

Informace o uživatelích uchováváme a zabezpečujeme v souladu s platnými zákony České republiky a souvisejícími předpisy Evropské unie [zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v účinném znění, Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/58/ES ze dne 12. července 2002, o zpracování osobních údajů a ochraně soukromí v odvětví elektronických komunikací (Směrnice o soukromí a elektronických komunikacích), nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)].

 

  1. Údaje poskytované uživatelem

 

  1. Využití poskytovaných informací

Poskytnuté informace využíváme k:

 

  1. Shromažďované informace:

 

  1. Používání cookies

Cookies se ukládají na straně uživatele jako krátké textové soubory a slouží k rozlišování uživatelů. Používáním Služby a souhlasem s těmito VOP vyjadřuje uživatel, s poukazem na shora uvedené předpisy o ochraně a zpracování osobních údajů, svůj souhlas s používáním krátkých textových souborů „cookies“, sloužících k získávání informací o uživateli. Poskytovatel nezodpovídá za soubory cookies třetích stran.

Soubory cookies a shromažďované informace používáme pro:

 

  1. Účely a doba zpracování osobních údajů uživatele

Uživatel bere na vědomí, že poskytovatel bude zpracovávat osobní údaje pouze pro účely interní evidence uživatelů Služby a pro potřeby realizace nabídky dalších služeb poskytovatele tomuto konkrétnímu uživateli, jakož i pro evidenci objednávky Služby nebo prodloužení Služby na další období. Osobní údaje nebudou v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů poskytovány třetím osobám.

Souhlasem s těmito VOP uděluje uživatel poskytovateli výslovný souhlas se správou, získáváním a zpracováváním jeho osobních údajů v souladu s ustanoveními zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v účinném znění (dále jen Zákon), a to v rozsahu potřebném pro využívání Služby.

Osobní údaje uživatele bude poskytovatel zpracovávat od zaregistrování ve Službě, po dobu platnosti registrace.

 

  1. Práva uživatele vyplývající ze zákona o zpracování osobních údajů

Uživatel má právo žádat na základě příslušné legislativy:

Uživatel bere na vědomí, že

 

  1. Správnost poskytnutých osobních údajů uživatele

Poskytnutím požadovaného rozsahu osobních údajů pro shora uvedené účely uživatel výslovně stvrzuje, že osobní údaje se týkají jeho fyzické a/nebo právnické osoby, kterou má uživatel právo registrovat, a že údaje jsou uvedeny správně. Uživatel je povinen udržovat registrační údaje aktuální.

Poskytovatel nezodpovídá za škody způsobené uvedením nesprávných a/nebo neaktuálních údajů.

 

  1. Cena Služby, dodací a platební podmínky
  2. Informace o ceně Služby a platebních podmínkách

Cena a platební podmínky za poskytnutí Služby jsou uživateli zobrazeny v ceníku, přístupném na internetové stránce poskytovatele

https://www.mujstavebnidenik.cz

 

Používání Služby je podmíněno objednáním Služby uživatelem a uhrazením předplatného za používání Služby. Předplatné se hradí elektronicky bankovním převodem nebo internetovou platební kartou na dobu jednoho roku podle platného ceníku, a to prostřednictvím zabezpečené platební brány. Poskytovatel si vyhrazuje právo na změnu ceníku s tím, že o této skutečnosti bude informovat minimálně 30 dnů předem. Změna ceníku se projeví vždy až u nově vystavených faktur nebo plateb za Službu.

 

  1. Úhrada za službu

Úhradu za Službu provede uživatel po vyplnění objednávkového formuláře na základě výzvy k platbě, se splatností 30 dnů od data vystavení. Faktura (daňový doklad) bude uživateli vystavena a zaslána nejpozději do 14 dnů od data úhrady ceny Služby. Jakmile poskytovatel obdrží z platební brány informaci o provedení úhrady předplatného Služby, tuto Službu pro uživatele v plném rozsahu zprovozní.

 

  1. Obnovení (prodloužení) předplatného

Ve lhůtě 21 dnů před ukončením předplatného vyzve poskytovatel uživatele k úhradě Služby na období dalšího jednoho roku. Pokud uživatel nehodlá Službu nadále užívat, vyrozumí o tom neprodleně poskytovatele zprávou elektronické pošty.

Rozhodne-li se uživatel kdykoliv v průběhu užívání Služby ukončit registraci a Službu nadále nevyužívat, předplatné za nevyčerpanou dobu zbývající do konce předplatného období se nevrací.

 

  1. Export uživatelských dat při používání a při ukončení Služby

Uživatel si může exportovat svá uživatelská data kdykoliv v době používání Služby pro účely vyžadované právními předpisy o výstavbě (např. ke kontrole), či pro vlastní archivaci. Při ukončení používání Služby je postupováno podle následujících ustanovení VOP.

 

  1. Písemné oznámení uživatele, že ukončí používání služby

V případě písemného oznámení uživatele, že ukončí používání Služby (viz bod 30. věta druhá), poskytovatel vyzve uživatele písemně na adresu jeho elektronické pošty, aby si na vlastní paměťové medium provedl export uživatelských dat elektronického stavebního deníku a souvisejících dokumentů ze Služby, a to nejpozději do 14 dnů od ukončení Služby. Aby nedošlo k žádnému nedorozumění ohledně exportu, uživatel bez odkladu písemně prostřednictvím zprávy elektronické pošty oznámí poskytovateli, že export uživatelských dat úspěšně ukončil.

 

  1. Další archivace uživatelských dat

Poskytovatel současně nabídne písemně uživateli (je-li vlastníkem stavby), že jeho data elektronického stavebního deníku bude po dobu 10ti let archivovat v aplikaci MSD, v souladu s ustanovením §154 odst. 1 písm. d) stavebního zákona. Při souhlasu uživatele s tímto postupem archivace je výzva k platbě za archivaci vystavena okamžitě.

Archivace je zpoplatněna podle platného ceníku poskytovatele.

Při ukončení používání Služby jsou data uživateli přístupná pouze v read-only režimu pouze pro účely jejich exportu.

Pokud uživatel výslovně nevyžaduje a neuhradí další archivaci dat, budou jeho uživatelská data a registrační údaje odstraněny ze systému uplynutím 30. dne od ukončení používání Služby.

Pokud elektronický stavební deník uživatele v okamžiku ukončení používání Služby z důvodu nečinnosti uživatele neobsahuje žádný záznam a žádná data (je prázdný), a uživatel to vezme na vědomí, lze profil uživatele a prázdný stavební deník ze systému odstranit okamžitě.

 

  1. Závěrečná ustanovení
  2. Doba trvání smlouvy

Smlouva mezi poskytovatelem a uživatelem o poskytování Služby se uzavírá na dobu určitou (na dobu uhrazeného předplatného) a její platnost je automaticky prodloužena uhrazením předplatného na další roční období.

Smlouva zaniká úplným zrušením registrace uživatele, buď ze strany uživatele nebo poskytovatele. Poskytovatel je oprávněn okamžitě zrušit registraci uživatele v případě, že uživatel porušuje tyto VOP, poruší autorská práva poskytovatele, poškozuje dobré jméno poskytovatele, umožní využití Služby jiné neregistrované osobě, nebo neuhradí své závazky po dobu delší než 30 dnů po splatnosti výzvy k platbě. V případě popsaných nelegálních činností uživatele poskytovatel nezodpovídá za škodu, která vznikne uživateli v souvislosti s odstraněním jeho uživatelských dat a registračních údajů.

 

  1. Rozhodné právo

Právní vztahy neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb. (Občanský zákoník) v účinném znění a zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

V případě jakýchkoliv sporů, které by vznikly ze Smlouvy mezi poskytovatelem a uživatelem o užívání Služby, je vždy rozhodným právem právní řád České republiky.

 

  1. Účinnost těchto VOP:

 

Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem: 1.3.2021

 

Za MCM Phomi s.r.o.

 

Ing. Jiří Růžička, MBA -  jednatel

 

 

V Českých Budějovicích dne 1.3.2021